Ciència i copyright

Fa poc dies CEDRO, una entitat que gestiona drets d’autor en el sector del llibre –és a dir, una mena de SGAE en l’àmbit literari– ha demandat la Universidad Carlos III de Madrid, perquè els seus professors distribueixen entre els estudiants continguts protegits amb copyright mitjançant el campus virtual de la universitat. Pel que sembla, CEDRO amenaça amb demandar la resta d’universitats que no han accedit a pagar-li la quota corresponent.

La gran majoria dels textos que els professors universitaris distribueixen als seus estudiants són articles publicats en revistes científiques i capítols de llibres acadèmics. Els autors d’aquestes textos són també professors o investigadors acadèmics; de vegades són els mateixos autors-professors qui distribueixen entre els estudiants les seves pròpies publicacions en format digital.

Continua llegint