Per què humanitats? (Jaume Casals)

El professor Jaume Casals Pons, catedràtic de Filosofia del Departament d’Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra, vicerector de professorat de la mateixa universitat i president del CBUC (Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya), va participar a la jornada “Per què humanitats?” amb aquesta intervenció.

Gràcies per convidar-me. Gràcies al Pere Fabra, persona d’alta seguretat en el sistema universitari català actual, a l’Agnès Vayreda, al Francesc Nuñez i a l’Anna Rodriguez, i gràcies als altres amics que m’han enviat missatges per orientar-me en aquesta jornada d’avui de la UOC, especialment al Joan Fuster i al Jaume Claret. Crec que, si no fos per ells, no hauria acceptat obrir la boca avui per seguir la temptació de la pregunta que ens feu: per què humanitats? El meu compromís personal i professional amb la UPF passa avui per un viarany particularment exigent, al límit d’un precipici, i potser no cal recordar que la Fabra és una universitat que ha apostat seriosament per les Humanitats, dit així mateix en totes les rúbriques oficials, d’ençà de la seva fundació. Compartir la taula amb il·lustres col·legues com l’Isidor, company admirable de l’IEC, i el Virgilio, que s’ocupa de temes literaris vinculats a la psicologia més delicada, augmenta encara més  els meus dubtes sabàtics (avui és dissabte i no puc oblidar la família nombrosa que m’espera).

Continua llegint