Conferència Agustí Alcoberro: “Catalunya i la Guerra de Successió”

alcoberroEls Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC organitzen la Conferència “Catalunya i la Guerra de Successió”, a càrrec d’Agustí Alcoberro, director del Museu d’Història de Catalunya.

L’acte tindrà lloc al Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats de Catalunya el dijous 24 de gener de 2013 a les 18’30h.La conferència tractarà la Guerra de Successió (1702-1715), contesa internacional, que va afectar la pràctica totalitat d’Europa i de les seves colònies d’ultramar. S’exploraran les causes de l’aposta catalana per Carles III i l’Aliança de l’Haia, el 1705, i del moment republicà, a partir del 1713. També s’analitzarà l’evolució de la guerra, i molt en especial, les conseqüències de la desfeta: repressió, exili, integració i resistència.

El Dr. Agustí Alcoberro és el director del Museu d’Història de Catalunya. Alcoberro ha publicat, entre altres, L’exili austriacista (1713-1747) (2002, 2 vols.), Catalunya i la Guerra de Successió (2006, 3 vols.), El setge de Barcelona, 1713-1714. ‘Diario del sitio y defensa de Barcelona’ (2009), La ‘Nova Barcelona’ del Danubi (1735-1738) i La ciutat dels exiliats de la Guerra de Successió (2011).

Des del Programa d’Humanitats us convidem i animem a assistir a la conferència del Dr. Alcoberro conveçuts que ens aportarà una perspectiva i una reflexió que ens ajudarà a entendre molt millor el moment històric que, especialment des de Catalunya, estem vivint.

Formulari d’inscripció.

Formació relacionada dels Estudis d’Arts i Humanitats:

–  Grau d’Humanitats
–  Màster Universitari d’Humanitats: art, literatura i cultura contemporànies
–  Màster Universitat de Gestió Cultural UOC-UdG-UIB

Amb la col·laboració de:

Nueva imagen (1)

2 comentaris a “Conferència Agustí Alcoberro: “Catalunya i la Guerra de Successió”

1. La conferència va estar molt interessant! Però dissortadament no vam poder enregistrar l’àudio, el pròxim cop intentarem tenir-ho tot enllestit per als que no puguin venir puguin accedir a l’enregistrament.