Cicle Catalunya, laboratori d’Humanitats

catalunyaEls Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC organitzen el Cicle Catalunya, laboratori d’Humanitats.

Es tracta d’un seguit de visites amb l’objectiu d’utilitzar Catalunya com un gran laboratori en el qual estudiar, debatre, analitzar, comentar i fer recerca sobre problemes i qüestions rellevants en l’àmbit dels estudis d’Arts i Humanitats. Es pretén també conèixer com el territori de Catalunya (i Catalunya nord inclosa) ha estat modelat per la història i l’art.

Com a forma de portar la universitat al territori, es programen un conjunt de visites (o “pràctiques de laboratori”). Aquest Cicle constarà, aquest any, dels següents itineraris:

Calendari del Cicle (2013):

Informació sobre el Cicle:

La selecció de les visites es duu a terme amb els següents criteris:

– Diversitat territorial: s’intenta que abasti la totalitat del territori.
– Integració de les diverses ciències humanes i socials, de manera que cada visita s’articuli al voltant de la història, l’art, la literatura, el paisatge i la gastronomia.
– Amplitud cronològica: des de la prehistòria fins a l’actualitat.
–  Una durada que, en funció de la visita, pot oscil·lar d’un matí, a una jornada o, en algun cas, un cap de setmana.
– Estudis monogràfics: cada visita estarà dedicada a un tema central, tot i que no es descarta el tractament de més d’un tema.
– En cada visita es duran a terme un o més seminaris, en els quals es comentaran i debatran els materials didàctics elaborats per a cada itinerari i que seran accessibles en línia des d’aquest blog.

Les visites són totalment gratuïtes i obertes a tothom. Només s’hauran de pagar les entrades a museus, esglésies… que ho requereixin, així com els àpats en aquells itineraris que els incloguin. Per això, és aconsellable dur sempre el carnet d’estudiant de la UOC (si és el cas) així com inscriure’s en l’activitat, per tal de poder fer les reserves corresponents. Els desplaçaments van a càrrec dels participants.

La participació activa i avaluada dels estudiants de la UOC en tres d’aquestes activitats equival a un crèdit de lliure elecció pel que fa a les llicenciatures i un crèdit ECTS corresponent als graus.

El Cicle està organitzat i conduït pel Dr. Joan Campàs, professor dels Estudis d’Arts i Humanitats.

Formació relacionada:

–  Grau d’Humanitats
–  Grau de Llengua i literatura catalanes
–  Màster Universitari d’Humanitats: art, literatura i cultura contemporànies
–  Màster Universitat de Gestió Cultural UOC-UdG-UIB

8 comentaris a “Cicle Catalunya, laboratori d’Humanitats

1. Benvolgut Joan, espero que les fotografies que et vaig fer arribar sobre la sortida al Park Güell et semblin interessants. Ja estic desitjant poder-ne fer algunes més la sortida del dia 20 d’abril a Sant Pere Casserres, series tan amable de dir-me quan s’inicien les inscripcions?. Moltes gràcies i fins aviat.

• Benvolgut Jordi,
      les fotografies són fantàstiques. Ara estem estudiant com poder-les penjar al blog, de manera que es pugui fer una mena d’àlbum de les diferents sortides que anirem fent.
      Entre avui i demà es penjarà al blog el programa de la propera sortida. Tan aviat estigui actiu, penso enviar un missatge a tots els qui vareu venir la sortida passada, avisant-vos que ja us podeu inscriure.
      Si pots venir, et garanteixo que, si el temps acompanya, podràs fer unes fotografies de paisatge molt interessants, ja que ambdós indrets, sant Pere de Casserres i el santuari de Cabrera, donen molt de sí.

• Hola Rebeca, ja estàs inscrita. Aviat rebràs un missatge on s’acaben de concretar alguns aspectes de l’itinerari-seminari. Ens veiem dissabte, dia 20 d’abril.

2. Benvolgut Joan, series tan amable de dir-me quan s’inicien les inscripcions per la sortida del proper dia 29?. Moltes gràcies i fins aviat.

• Aquest dijous, dia 6 de juny, o divendres, dia 7 de juny, es publicarà al blog el programa de la propera sortida. A més, s’enviarà un missatge a tots els qui han vingut a les dues anteriors, informant de la publicació.
      A reveure

3. Benvolgut Joan, m’interessa participar a les visites programades, estic inscrit al curs HAUII, com haig d’inscriure-m a les visites?

• Una setmana o dues abans de la realització de l’activitat, es publica al blog d’Humanitats el programa de la sortida, amb els materials aconsellats de lectura preparatòria i un enllaç, amb el nom d’Inscripció obligatòria, des d’on un es pot inscriure a l’activitat. A inicis de la propera setmana es publicarà al blog la sortida del dia 11 d’octubre.