Nueva_imagenEl 14 de novembre a les 18,30 tindrà lloc a la seu del Col·legi oficial de doctors i Llicenciats de Catalunya (Rambla Catalunya, 8) la tercera de les converses del cicle que organitzen el Grau i el Màster d’Humanitats: art, literatura i cultura contemporànies de la UOC, juntament amb el Col·legi.

En aquest cas parlarem de “La desafecció política: la distància entre el carrer i la política institucional”. Per fer-ho comptarem amb Xavier Casals, doctor en Història i col·laborador docent de la UOC. La seva recerca ha estat especialitzada durant molts anys en moviments d’extrema dreta a Europa, i recentment ha publicat el llibre “El pueblo contra el Parlamento. El nuevo populismo en España 1989-2013”.

Casals conversarà amb la directora del Màster en Societat de la Informació de la UOC Rosa Borge i el professor dels Estudis d’Arts i Humanitats Isaac Gonzàlez entorn de la creixent distància entre les institucions democràtiques i la població, que s’expressa en noves formes de protesta informal o en procés de formalització, així com de l’aparició de noves formes de populisme arreu d’Europa de signe divers.

Inscripció. Continua llegint

Sobre “El atroz desmoche” universitari

El proper dij968854ous 7 de novembre a les 20 hores, l’Ateneu Republicà de La Corunya acollirà una xerrada de Jaume Claret, professor dels Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC i director acadèmic del Màster Universitari d’Història contemporània i món actual: la construcció del present UB-UOC. A partir del seu llibre El atroz desmoche. La destrucción de la Universidad española, 1936-1945 (Crítica, Barcelona, 2006), la intervenció se centrarà en el món universitari espanyol durant la Segona República i el primer franquisme, especialment en relació amb la depuració de la Universitat de Santiago de Compostela. A l’acte, també participarà l’investigador gallec i doctor en història Ricardo Gurriarán.

Més informació.