Institucions i identitat

AF Poster seminari UOC 2013Els propers 12 i 13 de desembre de 2013 tindrà lloc al CaixaForum de Barcelona el Seminari internacional “Institucions i identitat en la cultura catalana de la normalització”. Aquest Seminari és un dels resultats del projecte “Funcions del passat en la cultura catalana contemporània: institucionalització, representacions i identitat” (FFI2011-24751), associat al grup de recerca IdentiCat. Llengua, cultura i identitat en l’era global (GRE) de la Universitat Oberta de Catalunya.

Les dues conferències destacades seran a càrrec dels professors Andrew Dowling (Cardiff University), que parlarà sobre “Regime Legitimation and Cultural Catalanism in Late Francoism”, i Sharon G. Feldman (University of Richmond): “Next to Normal: Toward a Pathology of Public Theatre in Contemporary Catalonia”. La resta de ponents del seminari són professors i investigadors dels Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC (Josep-Anton Fernàndez, Joan Fuster Sobrepere, Laura Solanilla, Jaume Subirana, Anna Titus) i de la xarxa d’investigadors associats al projecte:  Jordi Amat (filòleg), Cristina Badosa (Universitat de Perpinyà), Enric Bou (Università Ca’Foscari Venezia), Michel Bourret (Université Paul Valéry-Montpellier 3), Louise Johnson (University of Sheffield) i Mario Santana (University of Chicago).

El Seminari compta amb un ajut del programa Internationalization at home de l’Obra Social “la Caixa”, per la qual cosa les sessions de la tarda, obertes al públic, tindran lloc en anglès. Podeu consultar el programa complet de les sessions en aquest enllaç.

L’assistència és lliure i gratuïta, prèvia inscripció a l’adreça institucions2013uoc@gmail.com

IV Jornades de la Guerra a l’Antiguitat

Nueva imagenEl proper divendres dia 22 de novembre es celebren les IV Jornades de la Guerra a l’Antiguitat, organitzades anualment pels Drs. Jordi Vidal i Borja Antela-Fernárdez (membres del cos docent del Màster Universitari de la Mediterrània antiga UOC-UAB).

En la present edició, les jornades estan dedicades temàticament a la qüestió dels “Animals i la Guerra”. Les conferències inclouen a ponents com ara el Dr. Jaume Pòrtulas, Oriol Olesti (docent del Màster Universitari de la Mediterrània Antiga UOC-UAB), Ignaci Garcés (UB) i Alberto Pèrez Rúbio, entre d’altres. Aquesta activitat, que tindrà lloc des de les 9.15 a l’Auditori de la Facultat de Lletres de la UAB, és d’entrada lliure, i oberta a tothom que estigui interessat en la història de la guerra en el món antic.

Programa.