Una visió simbòlica i política del romànic i gòtic del MNAC

Dins el Cicle Catalunya, laboratori d’Humanitats que organitza els Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC, tindrà lloc el proper dissabte, 14 de desembre i el diumenge, 15 de desembre la visita al Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), Palau Nacional, Parc de Montjuïc, s/n, 08038 Barcelona, en el qual es tractaran els àmbits temàtics següents:

• pintura i escultura del romànic: el llenguatge del feudalisme
  • pintura i escultura del gòtic: el llenguatge del capitalisme en la fase d’acumulació primitiva de capital

Majestat_Taull

Pel fet de tractar-se d’una visita a un museu, s’ha dividit l’itinerari-seminari en dos grups, de 30 persones cadascun. En ambdós casos, la visita acabarà a les 15 h.

9,30 h.    Trobada a les escalinates de la porta principal del MNAC

10 h.  Visita de la col·lecció d’art romànic

12 h.  Visita de la col·lecció d’art gòtic

15 h.   Dissabte: dinar al MNAC / Diumenge: dinar al MNAC o a Caixa Forum

Inscripció tancada pel dissabte

Inscripció tancada pel diumenge

Professor que impartirà la visita i els seminaris:

Dr. Joan Campàs Montaner                                                                              jcampas@uoc.edu

Materials de treball

Ser Digital: Aprendre, pensar, crear i innovar a les empreses

ser-digital-2013El proper dimarts 3 de desembre tindrà lloc al Cercle d’Economia de Barcelona la Jornada Ser Digital: Aprendre, pensar, crear i innovar a les empreses,que impulsa la UOC com a universitat líder en formació en línia i veu acreditada al respecte de l’impacte de l’ús de les noves tecnologies en les organitzacions.

El fet del Ser Digital és el fil conductor de la Jornada, la qual ha de permetre plantejar escenaris de futur il·lustratius per a totes les organitzacions, on aquest fenomen esdevé ara inqüestionable. La mirada es vol fer des de diferents perspectives.

Més informació.

“La dona pagesa de la guerra civil als anys 60”

Imatge novaAquest llibre recentment publicat per l’editorial Farell és fruit d’una recerca que va portar a terme M. Teresa Castelló Bou per concloure els seus estudis d’Humanitats a la Universitat Oberta de Catalunya. La recerca, que fou tutoritzada pel professor de la mateixa universitat, Eliseu Carbonell Camós, s’ha centrat en la dona pagesa de les Terres de l’Ebre en un període concret: des de la Guerra Civil fins als anys 60, període en el qual s’esdevingueren canvis molt importants en el món rural que revolucionaren la forma de viure i de treballar. L’objectiu ha estat presentar un col·lectiu de dones de classes populars, que van treballar fent de pageses portant a terme múltiples tasques dins i fora de la llar, tot i que la seva aportació sovint ha passat desapercebuda i oblidada. Continua llegint