Cinc mirades actuals a Joan Miró

12 novembre, 2014
catedra-miro
© Hereus de Joaquim Gomis, Fundació Joan Miró

La Fundació Joan Miró i la Universitat Oberta de Catalunya organitzen cinc conferències al voltant de la figura i l’obra de Joan Miró.

Fèlix Fanés, Robert Lubar, Javier Pérez Segura, Christopher Green i Joan M. Minguet Batllori impartiran les conferències dimecres 19 de novembre a les 18h.

L’acte s’enmarca en un seminari internacional sobre les noves aportacions als estudis mironians, que reuneix a Barcelona experts internacionals en Joan Miró.

Les conferències, obertes al públic, compten amb el patrocini del Programa Internationalisation at Home de l’Obra Social “la Caixa”.

El seminari internacional sobre les noves aportacions als estudis mironians reuneix a Barcelona, durant els dies 18 i 19 de novembre, alguns dels màxims experts en la figura i l’obra de Joan Miró: el Dr. Robert Lubar i la Dra. Jordana Meldensson, de l’Institute of Fine Arts, de la New York University, el Dr. Christopher Green, del Courtauld Institute of Fine Arts, el Dr. Rémi Labrusse, de l’Université Paris Ouest Nanterre La Défense, els Drs. Joan M. Minguet i Fèlix Fanés, de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Dra. Maria Josep Balsach, de la Universitat de Girona, Teresa Montaner, cap de l’Àrea de Conservació de la Fundació Joan Miró i Rosa Maria Malet, directora de Fundació Joan Miró.

En el marc de la trobada, es presenta una sessió oberta al públic on s’analitzen alguns dels aspectes de la creació mironiana. La sessió s’estructura en cinc conferències, tres en anglès i dues en català, d’una durada d’entre quinze i vint minuts cadascuna, amb una pausa entre elles. Les ponències que s’hi presentaran són:

• Mirò circa 1917, per Felix Fànes, catedràtic d’Història de l’Art UAB
  • Miró/Picasso als anys 20, per Robert Lubar, professor de Belles Arts de l’ Institute of Fine Arts de la New York University (en anglès)
  • Against Miró, a càrrec de Javier Pérez Segura, professor titular de la Universidad Complutense de Madrid (en anglès)
  • ‘A ‘Toute Epreuve’, per Christopher Green, professor emèrit d’Història de l’art al Courtauld Institute of Art de la University of London (en anglès)
  • Escrivint sobre la tela. Miró i la poesia, per Joan M. Minguet Batllori, professor de la UAB

organitzadors Conferències del seminari internacional:

CINC MIRADES ACTUALS A JOAN MIRÓ

Dimecres 19 de novembre, a les 18 h

Fundació Joan Miró

Aforament limitat.

Es demana confirmació d’assistència a: confirmacions@fundaciomiro-bcn.org.