Presentació de l’assignatura ‘Arts escèniques’

Neverland_ing_Sanja_Neškovi__Peršin_No_6L’assignatura d’Arts escèniques s’imparteix al segon semestre del Màster en Humanitats: art, literatura i cultura contemporànies. Aquesta matèria aborda els tres grans gèneres de l’art escènic: el teatre, l’òpera i la dansa. S’estudia la singularitat de cadascun d’ells a partir d’algunes de les obres o creadors més rellevants del segle XX des d’una perspectiva diacrònica que permeti entendre’n la seva evolució. De manera transversal, es tractaran qüestions com ara la relació entre literatura i escena, la centralitat del llenguatge corporal, i la imbricació entre text, cos i música.

Els continguTheater-Adieu-2ts i la metodologia d’aquesta assignatura són especialment adequats per a aquelles persones que vulguin impartir docència en l’àmbit de les arts escèniques, la crítica cultural especialitzada i també la gestió cultural.

Entre els objectius d’aquesta assignatura destaquen: a) saber interpretar l’obra escènica de manera contextual i interdisciplinària; b) entendre la singularitat del llenguatge escènic des de la seva vessant estètica i tècnica; c) identificar les relacions intertextuals que l’obra escènica manté amb obres del passat i amb obres coetànies; d) comparar diferents propostes de muntatges teatrals i operístics; d) aprendre a redactar una crítica d’un espectacle teatral, operístic i de dansa; f) comprendre fenòmens com ara l’star-system i la cultura de masses; i g) saber identificar les fecundes relacions entre els gèneres escènics i el cinema.

Jordi Font

La docència és impartida per Jordi Font. Jordi Font és llicenciat en filologia catalana. Com a espectador actiu, s’ha interessat sempre per les arts escèniques. Ha estat professor de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), de la University of Liverpool i actualment treballa al Consorci per a la Normalització Lingüística.