Cultura a la pràctica. Cicle de visites a institucions culturals

5 juny, 2015

Els Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC en col·laboració amb FiraTàrrega i Icono Serveis Culturals, presenten el cicle de visites Cultura a la pràctica.Cicle de visites a institucions culturals, sota el disseny i la coordinació de la professora Alba Colombo.

L’objectiu d’aquestes visites és veure com gestionen la cultura les institucions d’aquest país, veure en quina situació es troben actualment i quin és el seu dia a dia. Els participants d’aquest cicle podran conèixer les institucions per dins, identificar els seus objectius, veure el seu funcionament així com conèixer els seus directors i representants. El format d’aquestes visites està dissenyat tant pels estudiants del Màster Universitari de Gestió Cultural UOC-UdG-UIB  com per aquells membres de la comunitat UOC que estiguin interessants en la gestió de la cultura. Totes les activitats s’iniciaran amb un recorregut i visita per la institució i finalitzaran amb una tertúlia amb els responsables de cada una de les institucions visitades.

Les visites programades són gratuïtes i obertes a tothom. Les places són limitades, de manera que cal que us inscriviu a través dels formularis corresponents.

PROGRAMA VISITES 2015

FiraTàrrega. Fira de Teatre al Carrer de Tàrrega

Dia: 12 Juny 2015
Lloc: Tàrrega (Pl. St. Antoni, 1)

L’objectiu d’aquesta visita és comprendre el funcionalment i la complexa gestió d’una Fira Internacional de Teatre al Carrer de reconegut prestigi com és FiraTàrrega. Iniciarem la visita fent un recorregut per les principals localitzacions de la Fira, identificant les complexitats i els reptes amb les que s’han trobat els seus gestors i tindrem l’oportunitat de parlar amb els seus directors.

Participants: Mike Ribalta (director de l’àrea de professionals), Jordi Duran (director artístic), Alba Colombo (professora de la UOC) i Mireia Cirera (consultora de la UOC).

Aquest any també tindrem la possibilitat d’assistir a les xerrades organitzades des de Fira Tàrrega sobre  Fires i festivals internacionals amb la participació dels següents experts:
  • Antoine Pickels (CIFAS, BE)
  • Denis Lafaurie (Festival Crâtère Surface, FR)
  • Tena Busquets (Festival Sismògraf, ES)
  • Jordi Duran (FiraTàrrega, ES)

Aquestes xerrades seran durant tot el dia i es faran a Cal Trepat, Viver d’Empreses. Qui hi estigui interessat ho haurà d’indicar a la seva inscripció.

I a les 22h estarem convidats a assistir a l’assaigobert de la Cía. Vero Cendoya amb l’espectacle La Partida.

Inscripció obligatòria (màxim inscrits: 20)

Icono Serveis Culturals. Ruta la Catedral del Mar

Dia: 20 Juny 2015
Lloc: Plaça de Santa Maria del Mar. Barcelona

Aquesta sortida es centra bàsicament en la participació a la ruta titulada “La catedral del Mar” que proposa Icono. Aquesta ruta permet descobrir els escenaris dels fets que descriu la novel.la de Ildefonso Falcones, cap el S.XIV. Es tracte d’una oportunitat de reviure històries dels personatges així com de un dels monuments més emblemàtics de Barcelona, Santa María del Mar.

Participants: Guia d’ICONO, Alba Colombo (professora de la UOC) i Marc Roig (consultor de la UOC).

Inscripció obligatòria (màxim inscrits: 20)