Ciutats efímeres, ciutats d’esdeveniments: noves estratègies de sostenibilitat de ciutat

Fires, festes i festivals a la ciutat
com a estratègia sostenible

Ens estem acostumant a que les nostres relacions socials, sobretot urbanes, s’articulin cada vegada més entorn a esdeveniments. En un moment en que el consum de l’oci es desenvolupa principalment de forma individual, els esdeveniments es converteixen en lloc de trobada excepcional.

BANNER CIUDADES EFIMERAS cat v2

La excepcionalitat transforma les accions relacionals a la vegada que l’entorn, generant efectes tant positius com negatius, a l’espai on es desenvolupen. Per tant les ciutats acollidores de grans i petits esdeveniments es transformen exponencialment en funció dels actes que acullen. Així, tant la administració com la societat civil, ha de ser molt conscient que els portafolis que aprovin han d’anar acompanyats de processos d’avaluació que permetin valorar els efectes generats per les fires, les festes o els festivals que decideixen organitzar en la seva ciutat. Continua llegint

II Seminari de Doctorat d’Estudis Literaris

SeminariDoctoratEstLitEls Estudis d’Arts i Humanitats de la Universitat Oberta de Catalunya organitzen el II Seminari de Doctorat d’Estudis Literaris, un espai de debat acadèmic dirigit a doctorands de literatura i obert també als estudiants del Màster d’Humanitats interessats en fer recerca doctoral en aquest àmbit.

El seminari se celebrarà el proper divendres 29 d’abril de 2016 a la seu de la UOC del Tibidabo (Av. Tibidabo, 39-43). Per participar en aquesta sessió tancada de treball, podeu escriure a nrotgerc@uoc.edu.

Continua llegint