Mil anys d’història pels carrers de Barcelona

El proper dissabte 18 de març tindrà lloc una visita guiada pel centre de Barcelona per tal de dur a terme un recorregut per la història política i institucional de Catalunya des de l’Alta Edat Mitjana fins al moment actual, i se centrarà sobretot en els aspectes següents:

• Les institucions catalanes medievals.
  • Catalunya a l’Espanya dels Àustries.
  • La Guerra de Successió i la Nova Planta.
  • Catalunya dins la monarquia liberal espanyola.
  • La Segona República i la Guerra Civil.
  • La dictadura franquista.
  • La Catalunya autonòmica

plaça_rei

La ruta de la visita inclou diversos edificis, monuments i espais relacionats amb la història política de Catalunya, com ara la Plaça del Rei, el Palau de la Generalitat, el Mercat del Born, el Fossar de les Moreres, el Parlament de Catalunya i l’antiga seu del Govern Civil de Barcelona.

Inscripció obligatòria

Aquesta activitat tindrà una durada de dues hores i estarà dirigida per Josep Grau Mateu, doctor en Història i professor col·laborador d’Història de Catalunya de la UOC.

El punt d’inici de la visita és la plaça Ramon Berenguer el Gran (metro Jaume I) a les 10:30 h.

Properes visites del cicle:

• 22 d’abril: Museu d’Història de Catalunya
  • 29 d’abril: La història de Catalunya a través de l’art (MNAC)

6 comentaris a “Mil anys d’història pels carrers de Barcelona

1. M’agrada la historia en general. però últimament Catalunya i encluent la ciutat de Barcelona i estic prestant interesada.

2. Bona nit! me gustaria participar en el evento, si es posible me agradaria recibir más info acerca de la inscripcion.
    Un Saludo.

• Hola Angie,

No sé si participaste en la pasada edición.
      Te hago llegar las próximas fechas del ciclo:
      6 de maig: Mil anys d’història pels carrers de Barcelona
      13 de maig: Escenaris de la Guerra Civil a Barcelona
      27 de maig: La història de Catalunya en vint objectes

3. Bona nit,

M’agradaria consultar si em pogués inscriure a la visita guiada ‘Mil anys d’història pels carrers de Barcelona’. Es necessari ser estudiant de la UOC? Jo sóc estudiant d’un master de la UOC no obstant als meus pares els hi agradaría apuntar-s’hi també, podríen? o la visita es només oferta a estudiants?

Moltes Gracies

• Bon dia Sara,

No cal ser estudiant de la UOC, aquestes visites estan obertes a tothom.
      Et faig arribar les dates del proper cicle:
      6 de maig: Mil anys d’història pels carrers de Barcelona
      13 de maig: Escenaris de la Guerra Civil a Barcelona