Estrenem el Grau en Arts UOC, una noció expandida de les Belles Arts

#ArtsUOC
#ArtesUOC

Estem molt il·lusionats, aquest semestre hem estrenat el Grau en Arts de la UOC amb 170 estudiants! Aquest Grau compta amb la col·laboració del Museo Reina Sofía. Recentment vàrem fer la presentació de la nova proposta de formació online en Belles Arts a l’Arts Santa Mònica. Celebrem que el Grau en Arts ja és una realitat compartint-vos un vídeo-resum i els punts clau que vam abordar en el procés de gestació de la nova titulació que tot just acaba d’arrencar.

Aquestes són algunes reflexions, preguntes i reptes que el Grau en Arts pretén respondre. Posem èmfasi que aquests reptes plantejats pertanyen també als ensenyaments artístics de forma global:

Crític discursiu

• Que els artistes puguin tenir un discurs crític potent: com relacionar realment teoria i pràctica? Com fer i pensar a l’hora?
  • Dotar a l’estudiant d’una base discursiva forta sense fer-lo ser el que no és. Proporcionar-li una base artística sòlida sense convertir-lo en historiador, sociòleg, filòsof…
  • Com poder posar paraules a la pròpia pràctica i no que ens les col·loquin.
  • En el criteri d’avaluació, el procés ha d’estar per sobre del resultats?

Postmedia i híbrid

• Com superar la dicotomia analògic digital? Podem posar al mateix sac tecnologia i materials humils?
  • Aprendre el llenguatge no vol dir ser un virtuós. Incorporar la tecnologia sense perdre una mirada crítica amb la tècnica i la tecnologia. Un repte pel futur dels ensenyaments artístics.

Comunitat expandida

• Esvair les parets de la universitat i crear aliances amb col·lectius, institucions, professionals… Apel·lar a la comunitat de coneixement i d’ensenyament de les arts.
  • El món de l’art s’ha articulat amb l’ego o la individualitat i és important posar en valor allò col·lectiu i comú.
  • Contribuir una comunitat de coneixement àmplia reivindicant el valor epistemològic de les arts.

Esperem, amb il·lusió i empenta, que aquest Grau en Arts de la UOC segueixi creixent amb la mateixa força que s’ha impulsat.