Com va ser la I Jornada de presentació i reconeixement de Treballs Finals de Grau i de Màster dels Estudis d’Arts i Humanitats?

7 setembre, 2018

El passat maig va tenir lloc la I Jornada de presentació i reconeixement de Treballs Finals de Grau i de Màster dels Estudis d’Arts i Humanitats. Molt agraïts amb la participació i l’interès que va rebre, us volem compartir un conjunt de vídeos-resum de l’esdeveniment per als que no vàreu poder assistir-hi.  L’any vinent repetirem! Hi esteu tots/es convidats/des.

— Conferència: La emigración china en América, per Evelyn Hu-DéHart, catedràtica d’Estudis Americans de la Universitat de Brown

Evelyn Hu-DéHart — Brown University

Professora d’història i directora del Center for the Study of Race and Ethnicity in America a la Brown University. Es va incorporar a la Brown University des de la University of Colorado, a Boulder, on va ser presidenta del Department of Ethnic Studies i directora del Center for Studies of Ethnicity and Race in America.

També ha impartit classes a la City University of New York, la New York University, la Washington University a St. Louis, la University of Arizona i a la University of Michigan, a més d’impartir classes a universitats i instituts de recerca de Mèxic, Perú, Cuba, França, Hong Kong, Taiwan i Xina.

— Presentació dels Treballs Final de Grau/Màster dels Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC

“Sí… Però, ara, ¿què faràs, aquí? Estratègies narratives de plasmació de la immigració, l’alteritat i la subalternitat a La pell de la frontera, de Francesc Serés”, TFG dirigit per la Dra. Teresa Iribarren

Roger Prims i Vila — Grau de Llengua i Literatura Catalanes

Roger Prims i Vila és graduat en Llengua i Literatura Catalanes per la UOC. Anteriorment havia explorat el camí de la Història, i n’és DEA per la UAB, amb un treball sobre el Front Nacional de Catalunya a la dècada dels cinquanta del segle XX. El seu Treball Final de Grau es titula «Sí… Però, ara, ¿què faràs, aquí? Estratègies narratives de plasmació de la immigració, l’alteritat i la subalternitat a La pell de la frontera, de Francesc Serés», i té per objectiu abordar la literaturització del fenomen migratori en el marc del sistema literari català a partir de l’anàlisi d’aquesta obra. L’anàlisi textual de La pell de la frontera (2014) focalitza l’atenció tant en les estratègies d’articulació d’una veu narrativa capaç de definir els contorns de les alteritats en contacte com en dilucidar la intencionalitat que pot incorporar l’exercici literari de l’autor.

“La distribució del vi de la Laietània a l’illa de Menorca”, TFM dirigit pel Dr. Oriol Olesti

Cristina Bravo Asensio — Màster Interuniversitari de Mediterrània antiga

Cristina Bravo Asensio ha cursat el màster interuniversitari de Mediterrània Antiga (UOC, UAB, UAH) amb l’especialitat en món grecollatí. Resident a Menorca, treballa com a arqueòloga autònoma i és co-fundadora de l’empresa Nurarq SC, a càrrec de la gestió del poblat talaiòtic de Torralba d’en Salort.

El seu treball de final de màster es titula “La distribució del vi de la Laietània a l’illa de Menorca”. Aquest treball té com a objectiu principal aprofundir en el comerç del vi laietà a Menorca, explorant l’inici de l’arribada de les primeres àmfores vinàries procedents d’aquesta zona, les tipologies més abundants que ens indiquin el moment de màxim esplendor d’aquest comerç i el descens del mateix. A més, el treball conté un recull de tots els segells localitzats fins el moment a diferents jaciments de l’illa, per tenir en un sols document tota l’evidència epigràfica d’aquests àmfores  presents a Menorca.

“Festival de Orquestas Jóvenes del Festival Internacional de Música y Danza de Granada”, TFM dirigit pel Dr. Antonio A. Caballero

Diego Dueñas Redondo — Master de Gestió Cultural

Diego Dueñas Redondo, Máster en Gestión Cultural por la UOC, Grado de Historia y Ciencias de la Música por la Universidad de Granada y Título Superior de Interpretación, especialidad “Violín” por el RCSM “Victoria Eugenia” de Granada. Su Trabajo Final de Máster se titula “Festival de Orquestas Jóvenes del Festival Internacional de Música y Danza de Granada”. Se trata de un proyecto cultural que parte de una idea: organizar un Festival de Orquestas Jóvenes dentro de la estructura ya asentada del prestigioso Festival Internacional de Música y Danza de Granada. El proyecto se fundamenta en que la organización de las actividades sea coordinada por el equipo del Festival Internacional, llevándose a cabo en una fecha distinta a la realización del mismo. Los conciertos tendrían lugar en el emblemático Palacio de Carlos V de la Alhambra y el Auditorio Manuel de Falla de Granada.

“Genealogia de l’irracional: la raó intempestiva i el gir emocional”, TFG dirigit pel Dr. Francesc Núñez

Jordi Romero i Bastida — Grau d’Humanitats

Jordi Romero i Bastida és graduat en Humanitats per la UOC i actualment està realitzant el Màster en Humanitats, també en la UOC. El seu Treball Final de Grau es titula “Genealogia de l’irracional: la raó intempestiva i el gir emocional”. Aquest treball tracta sobre la filosofia i la seva relació amb les emocions, més concretament sobre el paper que les emocions juguen en la creació i formulació de continguts i coneixements. La Genealogia de l’irracional descriu un viatge que comença amb Nietzsche, Heidegger, Sartre i Merleau-Ponty, sintonitzant amb un corrent (probablement) invisible, però profund, que connecta l’emoció dins la racionalitat, fins la irrupció dels Emotional Studies -una nova perspectiva interdisciplinar que permet la introducció en l’anàlisi històrica, filosòfica, antropològica, psicològica i sociològica de les emocions (por, ràbia, angoixa, amor). El treball de l’historiador i antropòleg cultural William M. Reddy a The Navigation of Feeling ens proporcionarà la capsa d’eines conceptual que ens servirà de guia a través d’una navegació emocional i filosòfica apassionant.

Esperem que sigui del vostre interès!