Què ens fa ser Sàpiens? Jordi Serrallonga i Damià Heine

19 setembre, 2018

#SapiensUOC

Els humans ens vam classificar evolutivament com a “Homo sapiens sapiens”. Més enllà de l’arrogància que podria suposar aquesta (auto)etiqueta, ens preguntem: què ens fa ser Sàpiens?  Quins són els trets definitoris de l’ésser humà? Fins a quin punt la parla, la creativitat, el bipedisme, el sexe, la memòria o la cultura són elements distintius i/o compartits amb d’altres espècies? El pròxim 3 d’octubre a les 19 ha la Seu de Palma UOC tindrà lloc una conversa amb l’arqueòleg i naturalista Jordi Serrallonga i el biòleg i genetista Damià Heine on donaran resposta a algunes qüestions plantejades. Els experts repassaran (críticament) aquelles característiques que ens delimiten en aquesta definició i ens acompanyaran a fer una observació al passat des d’una mirada transversal i interdisciplinària.

La sessió és oberta a tothom i està organitzada pels Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC:

Consulta el Programa:
Què ens fa ser Sàpiens?

Us hi esperem!

L’acte es podrà seguir en directe per streaming a través de la pàgina de Facebook de la UOC.

Ponents

— Jordi Serrallonga és arqueòleg, naturalista, explorador i professor col·laborador de la UOC, així com assessor del Museu de Ciències Naturals de Barcelona. Alhora que imparteix docència a la universitat i fa divulgació de la ciència en exposicions, conferències i publicacions, dedica bona part del seu temps a la recerca de camp a l’Àfrica, Amèrica i Austràlia amb el mateix esperit i entusiasme que els naturalistes i exploradors del segle XIX.

— Damià Heine, expert en Diagnòstic Genètic Molecular. És llicenciat en Biologia per la Universitat de Barcelona i va obtenir el seu doctorat en Genètica als EUA per la Rutgers University i l’escola de Medicina i Odontologia de Nova Jersey (UMDNJ). Va realitzar una estada postdoctoral de cinc anys al Centre d’Investigacions Biològiques del CSIC a Madrid, amb el prestigiós Dr. Santiago Rodríguez de Còrdova. Des de l’any 1999 fins a l’actualitat és adjunt en el Servei de Genètica de l’Hospital Universitari Son Espases (HUSE, abans Son Dureta) on ha posat a punt totes les proves diagnòstiques de Genètica Molecular i segueix sent el responsable d’aquesta àrea. A més, des de l’any 1999 fins al 2010 ha estat professor associat de Genètica de la UIB. Des de l’any 2000 ha obtingut finançament per investigar mitjançant projectes competitius a nivell nacional, com a investigador principal, per un valor de més de 500.000 € i els resultats d’aquests han estat publicats en uns 35 treballs en revistes internacionals.

Moderarà l’acte Marina Lozano, investigadora de l’IPHES i professora del Grau d’Antropologia i Evolució Humana URV-UOC.

Lloc de l’esdeveniment

Seu de la UOC de Palma, Carrer d’Ausiàs March, 11, 07003 Palma