INDISCIPLINES | Congrés sobre la Recerca en la Pràctica de les Arts

11 novembre, 2019
imatge-de-allan-kaprow-yard-1961

Campus de les Arts organitza el primer Congrés Internacional sobre la Recerca sota el títol INDISCIPLINES. Un acte que proposa aprofundir en els territoris híbrids de la recerca artística basada en la pràctica, amb especial atenció en les dinàmiques de l’acadèmia. El Congrés sobre la Recerca en la Pràctica de les Arts tindrà lloc a Barcelona del 28 al 30 de novembre, 2019.

INDISCIPLINES convida a investigadors/es i creadors/es a reflexionar sobre les formes creatives de fer, comprendre i relacionar processos de recerca en diferents àrees temàtiques. El Congrés sobre la Recerca en la Pràctica de les Arts busca anar més enllà dels tradicionals paradigmes i camps de coneixement, fet que ja ens revela el mateix títol, posant de manifest la crisi del concepte ‘disciplina’ com a força productora de formes de control i producció del coneixement. Bona part de la causa d’aquesta crisi es troba en les aproximacions interdisciplinàries i trans-disciplinàries. El terme ‘indisciplina’ agafa la dimensió social i política de la recerca, i a la vegada, la possibilitat de les arts de generar pensament crític i divergent també des de l’acadèmia.

— Programa INDISCIPLINES

Dintre del Campus de les Arts, la UOC participa amb un membre del comitè científic, Aida Sánchez de Serdio, professora dels Estudis d’Arts i Humanitats, i ponents vinculats amb la Universitat. A continuació destaquem:

Martí Ruiz Carulla (Laboratori d’Art Sonor, Universitat de Barcelona / Universitat Oberta de Catalunya), “Reptes i potencials de l’escultura sonora participativa”

Arianna Mazzeo i Elisenda Ardèvol (Universitat Oberta de Catalunya), “Co-creació i exploració etnogràfica com a pedagogia en les arts performatives”

També hi participem amb la mostra PASSADES del dia 29 de novembre a l’ESMUC, un projecte de Quelic Berga Carrera,  Expo-presentació de Babel Quàntic i iAm”.

Si t’interessa assistir al Congrés sobre la Recerca en la Pràctica de les Arts, INDISCIPLINES, pots gaudir d’un descompte fins al 15 de novembre i les inscripcions es tanquen el 23 de novembre.

Organitza:

Seus i Producció: