Conferències i activitats

6 maig, 2012

Com ja vam comentar en una anterior entrada, seguim amb activitats que poden ser d’interès pels alumnes d’Humanitats de la UOC.

7-17 de maig de 2012
Cicle de conferències: Les formes breus en la literatura
Universitat Pompeu Fabra

Programa

Tot i que les formes breus són comunes a la literatura universal des de l’Antigor, a la tradició  occidental experimenten una proliferació sense precedents a partir de la modernitat. Hi ha  raons històriques que expliquen aquest fet: el procés de secularització afavoreix d’una banda  la creació de sistemes encarats a explicar el món de manera racional; de l’altra propicia la  caiguda dels sistemes de creences ja establerts.

Llegiu +

Universitat Pompeu Fabra (campus Ciutadella).
Auditori Mercè Rodoreda (sala 23.S05)
C/ Ramon Trias Fargas 25-27

8, 15, 22 i 29 de maig de 2012
Jornades Internacionals: L’Actualitat del Clàssic
Grup de recerca GRACMON del Departament d’Història de l’Art de la Universitat de Barcelona i Museu Europeu d’Art Modern de Barcelona (MEAM)

Programa

El llenguatge clàssic ha estat, indubtablement, un referent ineludible de la cultura al món occidental. El model clàssic ha perviscut fins als nostres dies, tot mantenint la seva legitimitat i el seu poder de seducció en el decurs de la història de la nostra societat. Recuperat, interpretat, evocat i, a vegades, fins i tot menystingut, el clàssic s’ha convertit en un ideal irrepetible, sense parangó.

Llegiu +

Totes les sessions tindran lloc de 19 a 21h. L’entrada és lliure i gratuïta.

10 de maig de 2012
Simposi sobre Ficció Televisiva
Universitat Internacional de Catalunya

Programa

L’11 de setembre del 2001 va marcar un abans i un després a l’imaginari col·lectiu i a la cultura popular, entre molts altres aspectes. La narració serial també es va veure afectada per aquest esdeveniment històric. Deu anys després, aquesta perspectiva ens ajuda a afirmar que pràcticament totes les ficcions són un argument que donen suport a aquesta tesi. La linealitat (o no) de les històries, la construcció i l’anàlisi incisiva de la psicologia dels personatges i el tipus de conflictes plantejats, així com la interpretació que es pot fer de tots aquests elements narratius ens permet constatar diferents efectes que va provocar l’11S a la societat, principalment quant a la falta d’identitat o a la crisi de valors.

Llegiu +

Universitat Internacional de Catalunya (campus de Barcelona)
Activitat gratuïta, inscripció enviant un correu electrònic a aquesta adreça.

10 de maig de 2012
Conferència: Les revolucions àrabs. Factors comuns i particularitats nacionals
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
(c/ Montalegre, 5) [mapa]

Els països àrabs estan vivint un procés político-social que es caracteritza per un canvi generacional profund en el qual s’està posant fi a l’era postcolonial i obrint un nou cicle històric el nou ordre del qual està presidit per la consecució dels drets ciutadans i la legitimitat democràtica.

9 de maig de 2012
Conferència: El futur és un país estrany. Orígens i sortida de la crisi
Josep Fontana Lázaro, autor del llibre Por el bien del Imperio. Una historia del mundo desde 1945 (Pasado & Presente, 2011).

15h., aula 20.023, edifici Jaume I
Universitat Pompeu Fabra