Història cultural de l’antic Egipte

28 gener, 2014

449px-Seated_scribeDurant el proper semestre que comença al març, els estudiants del Màster Universitari de la Mediterrània antiga (UOC-UAB) podran matricular l’assignatura “Història Cultural de l’Antic Egipte”. De la mà del professor Josep Cervelló, els alumnes s’endinsaran en qüestions com l’escriptura i la llengua antigues de l’Egipte faraònic, així com en el seu rerefons sociològic, literari i científic. Igualment, també les materialitzacions estètiques, reflectides per la cultura plàstica, seran motiu d’estudi. D’aquesta manera, es pretén qüestionar conceptes com el d’art i artesà, i aprofundir en la interpretació de la relació entre cultura material i cultura immaterial. Tot això farà, de ben segur, les delícies dels ‘egiptòfils’ que hagin triat l’itinerari d’especialització en Pròxim Orient i Egipte, una de les apostes d’avantguarda del màster de Màster Universitari de la Mediterrània antiga (UOC-UAB).