“El tesoro del Vita. La protección y el expolio del patrimonio histórico-arqueológico durante la Guerra Civil”

10 març, 2014

Dijous 20 de mNueva imagenarç, a les 19 h tindrà lloc la presentació del llibre El tesoro del «Vita». La protección y el expolio del patrimonio histórico-arqueológico durante la Guerra Civil, de Francisco Gracia (catedràtic de prehistòria de la UB i director del Grup de Recerca en Arqueologia Protohistòrica -GRAP-) i i Glòria Munilla (professora dels Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC i directora acadèmica del Màster Universitari de la Mediterrània antiga UOC-UAB).

El llibre és un estudi exhaustiu sobre la pèrdua –per negligència d’uns, per interessos d’altres– del tresor de guerra de la República espanyola que aquest vaixell transportà l’any 39 cap a Mèxic. El llibre s’emmarca dins de la línea de recerca Patrimoni en conflicte que cooordina la Dra. Glòria Munilla (Estudis d’Arts i Humanitats; Museia, Elearn Center) en el marc del Grup de recerca consolidat (SGR) GRAP (Grup de Recerques en Arqueologia Protohistòrica, UB).

La presentació del llibre, que tindrà lloc a la llibreria La Central (c/ Elisabets, 6 de Barcelona) anirà a càrrec del catedràtic d’història i director de l’Institut Català de Recerca del Patrimoni Cultural, Joaquim Nadal. En l’acte també hi intervindran els autors.