L’obra de Miró i el seu entorn cultural: postgrau Miró Studies

21 juliol, 2015

Taller Miró baixaEls Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC ofereixen un diploma de Postgrau amb un alt grau d’especialització, dissenyat per tal que l’estudiant aprofundeixi en l’obra de Joan Miró i del seu entorn cultural: el diploma de postgrau Miró Studies.

Joan Miró (1893-1983) va ser una dels artistes més destacats del segle XX. Una figura clau entre els surrealistes, l’artista que va inventar un nou llenguatge visual amb importants reprecussions a l’art modern i contemporani. Pintor, dibuixant, gravador, escultor, artista de collage, ceramista i dissenyador de tapissos.  Un artista compromés, un “català internacional”.

En el aquest curs l’obra de Miró s’analitza des de una perspectiva multidisciplinar, amb la idea que l’estudiant adquireixi un profund coneixement i experiència en els processos de creació artística i la seva anàlisi. Així, tot i estar focalitzat en Miró, l’estudiant podrà extrapolar el coneixement i metodologia adquirida a l’anàlisi d’altres artistes i creadors.

La UOC és la primera i única universitat que ofereix un programa d’aquest  tipus, en el marc de la Càtedra Joan Miró-UOC (Fundació Joan Miró de Barcelona i UOC). En el seu disseny, i sota la direcció acadèmica del professor Robert S. Lubar (Institute of Fine Arts, New York University) , s’ha comptat amb els màxims experts en l’obra de Miró a nivell mundial:  Dr. Rémi Labrusse (Université Paris Ouest Nanterre La Défense, París), el Dr. Christopher Green (Courtauld Institute of Fine Arts, Londres), el Dr. Joan Minguet Batllori (Universitat Autònoma de Barcelona), el Dr. Félix Fanés (Universitat Autònoma de Barcelona), Teresa Montaner (Fundació Joan Miró, Barcelona) i la Dra. Pepa Balsach(Càtedra d’Art i Cultura Contemporanis, Universitat de Girona).

Aquest curs 14-15 s’ha ofert la primera edició, us esperem a la segona!