4 mirades a la recerca dels nostres estudiants

21 octubre, 2020
webinar-ii-trobada-estudis-arts-i-humanitats
#UOCartshum20

Amb motiu de la situació excepcional generada per la pandèmia de la COVID-19, la II Trobada dels Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC, tindrà lloc de forma diversificada cada dijous del proper mes de novembre (dies 5, 12, 19 i 26) de 18.00 a 19.00 h, sota el títol:

“Els dijous de novembre. Una mirada a la recerca dels estudiants d’Arts i Humanitats de la UOC”

Un cicle que organitzem en format webinars, amb l’objectiu d’acostar al públic la recerca de la comunitat universitària desenvolupada pels estudiants dels Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC, en el marc de les assignatures del TFG –Treball Final de Grau–, i TFM –Treball Final de Màster–.

En cada sessió, des d’una mirada transversal, es presentaran dos treballs finals on hi convergeix una temàtica afí i hi participarà un professor o una professora dels Estudis.

Aquest cicle l’organitzem amb una doble missió:

1. Difondre la recerca desenvolupada pels estudiants dels Estudis d’Arts i Humanitats.
  2. Que els webinars de novembre siguin una mostra de TFG i TFM que poden servir d’exemple i guia per aquells estudiants que actualment estiguin treballant en la seva investigació del treball final.

A continuació us presentem el programa amb les 4 visions des d’on s’observaran els dijous de novembre. Esperem que sigui del vostre interès. Us podeu inscriure en aquest enllaç.

4 mirades de la recerca en els dijous de novembre

5 de novembre 2020
18:00 – 19:00 h

Sessió 1. Mirades a la catalanitat
Professorat: Maite Puigdevall i Joan Pujolar

Catalunya i el poder, una relació i dues mirades, a càrrec de Marc ArzaMàster universitari d’Humanitats: Art, Literatura i Cultura Contemporànies.

L’accent importa? El català que parlen les dones andaluses a Barcelona a càrrec de Mireia ChavarriaGrau de Llengua i Literatura Catalanes.

Idioma de la sessió: català

Webinar de la sessió 1 — Mirades a la catalanitat

12 de novembre 2020
18:00 – 19:00 h

Sessió 2. Crisis i ruptures
Professorat: Eduard Aibar i Laura Solanilla

Determinisme climàtic: impacte sobre l’ésser humà i el seu hàbitat de l’erupció volcànica en l’illa de Thera a l’Edat del Bronze, a càrrec de Gerard Domingo i SolàMàster universitari de la Mediterrània Antiga.

Metafísica, realitat, horror. Pensar la matèria, especular sobre l’absolut i topar-se amb l’espant en la nova filosofia humana, d’Ignasi CalveraMàster universitari de Filosofia per als Reptes Contemporanis.

Idioma de la sessió: català

Webinar de la sessió 2 — Crisis i ruptures

19 de novembre 2020

Sessió 3. Reivindicaciones del trabajo y del postrabajo
Professorat: Marc Gil i Carles Brasó

Pensar el fin. Del rechazo del trabajo al horizonte post-trabajo, a càrrec de Víctor Hermoso. Grau d’Humanitats.

El taxi de Barcelona y la conflictividad laboral en Barcelona en el segundo franquismo, a càrrec de Sergi Villanueva. Màster universitari d’Història Contemporània i Món Actual.

Idioma de la sessió: castellà

Webinar de la sessió 3 — Reivindicaciones del trabajo y del postrabajo

26 de novembre 2020

Sessió 4. Apertura i repressió a la Segona República i la Guerra Civil
Professorat: Jaume Claret i Olívia Gassol

La política cultural en la Segunda República española 1931-1936, a càrrec de Carmen-Georgia Martínez. Màster universitari de Gestió Cultural.

La repressió femenina a Mallorca durant la Guerra Civil i el primer franquisme, a càrrec de Maria Eugènia Jaume. Grau d’Història, Geografia i Història de l’Art.

Idioma la sessió: castellà i català

Webinar de la sessió 4 — Apertura i repressió a la Segona República i la Guerra Civil

(Visited 1.968 times, 1 visits today)