Presentació del nou Màster d’Història Contemporània

2 octubre, 2013

Aquest semestre engega el nou Màster Interuniversitari d’Història Contemporània i Món Actual, organitzat conjuntament per la Universitat de Barcelona i la Universitat Oberta de Catalunya. La sessió inaugural d’aquests nous estudis anirà a càrrec del reconegut historiador Josep Fontana qui parlarà sobre La guerra freda com a ficció, dimarts 8 d’octubre a les 18 hores a la Sala Gran de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona (c/ Montalegre, 6) on tothom hi està convidat.

El professor Fontana, catedràtic emèrit de la Universitat Pompeu Fabra, és un autèntic referent de la historiografia catalana i espanyola. Autor d’un bon grapat de llibres i articles de caràcter científc -centrats sobretot en el segle XIX, la historiografia i la història econòmica contemporània-, la seva figura ha transcendit les aules, amb reconeixements diversos nacionals i internacionals, una activa impliació editorial i una participació habitual en els mitjans de comunicació. La seva darrera obra, El futuro es un país extraño, reflexiona sobre la crisi social de principis del segle XXI, és el logic epíleg de l’exitós i voluminós Por el bien del Imperio.

El Màster Interuniversitari d’Història Contemporània i Món Actual vol incidir en els processos d’evolució i ruptura, viscuts des del segle XIX fins a l’actualitat. D’una banda, es planteja una visió global de la història, tot centrant-se en les qüestions fonamentals que històricament han configurat el nostre present i condicionen el nostre futur. De l’altra, es presta especial atenció als processos de transició viscuts durant el conflictiu segle XX i els primers anys del present segle. El Màster pot realitzar-se en dues modalitats: una 100% virtual des del Campus de la UOC, i una altra semipresencial que combina la docència presencial i la virtual.

La conferència es retransmetrà per streaming i estarà disponible al canal UBTV, es podrà seguir a través d’aquesta pàgina: http://www.ub.edu/ubtv/ubtv_p.cgi