Entrevista a Agustí Argelich | Filmets, BCN Sports Film i President de Catalunya Film Festivals

2 març, 2016

Agusti Argelich Filmets, BCN sport film, CFFDes del Postgrau de Gestió d’esdeveniments culturals, esportius i corporatius UOC hem volgut entrevistar a Agustí Argelich, professional del sector de la gestió dels esdeveniments. Actualment és director i responsable de l’organització de diversos festivals i entitats culturals, com ho són Filmets i BCN Sport Film Festival, i president de CFF Catalunya Film Festivals.

Entrevista a Agustí Argelich

• Ets responsable de l’organització de diversos esdeveniments relacionats amb cinema, de temàtiques molt diferents. Quin és el criteri comú per garantir un festival d’èxit?

Per a garantir l’èxit d’un festival són necessaris dos ingredients principals: un equip professional i entusiasta, implicat amb el projecte i una programació de primer nivell que apropi al públic a una programació de qualitat difícil de veure a les sales de cinema convencionals o a la televisió.

• Filmets ha crescut molt i compta amb força reconeixement del sector. Quin és el mèrit més gran que l’ha fet créixer?
Filmets badalona film festival
– Filmets 2015 | Fotografia de Israel Nevado

El repte principal és aconseguir els millors curtmetratges internacionals que han estat seleccionats en els festivals més importants, però alhora aquelles produccions fetes amb pocs recursos però amb molta imaginació i creativitat.

• BCN Sport Film Festival també ha engrandit la seva expectació per part del públic. Al tractar-se de temàtica esportiva, quin és el vostre públic? Com us acosteu al vostre públic? Quines tècniques de promoció utilitzeu?

LOGO SPORT FILM FESTIVALUna de les característiques del festival que ens diferencien de la resta de festivals esportius, és la programació de pel·lícules de gèneres poc habituals. A més de documentals programem produccions de ficció, animació o efectes visuals, totes amb el rerefons de l’esport. El BCN Sport Film està adreçat a tot tipus de públic, però principalment al públic més jove, que gaudeix amb produccions d’un gran nivell creatiu, artístic, i sobretot amb uns valors, ja siguin l’esforç, el repte, o els valors humans del món de l’esport. També el fet de programar films d’esports poc coneguts apropen a l’espectador en aquest univers poc vist. La programació és, segons la meva opinió, el valor afegit que apropa al públic al festival i la millor promoció.
Les tècniques de comunicació utilitzades són la promoció a les xarxes socials, els mitjans de comunicació, però sobretot el fet d’apropar bones pel·lícules a les escoles, la qual cosa ha fet possible que cada any hàgim d’ampliar el nombre de sessions per l’interès que demostra el públic.

• La propera edició de BCN Sport Film Festival es realitzarà del 3 al 7 de maig. Ens podeu avançar alguna novetat o innovació d’enguany?

Seguim amb la prioritat d’una bona programació, i alhora variada. Aquest és el principal objectiu, programar les millors produccions possibles. Potser la principal novetat d’aquest any seria l’ampliació de seus, ja que el festival se celebrarà a Barcelona i a altres localitats amb noves seus.

• Des de fa anys que van créixer molts festivals relacionats amb pel·lícules, de petita a gran escala. Com ha evolucionat aquest sector dels esdeveniments? Cap a on es dirigeix?

logo_catfilms_HQ22 A Catalunya s’ha recuperat la tradició de celebrar i organitzar festivals o mostres de cinema, principalment amb continguts especialitzats en temàtiques concretes. Esport, drets humans, medi ambient, música, gastronomia, gènere fantàstic, solidari, i molts altres. Aquesta diversitat ha donat molta personalitat als nostres festivals i el sector ha evolucionat en aquest sentit. El futur dels festivals va en una direcció de col·laboració mútua entre els diferents festivals, i com a exemple tenim la marca CFF Catalunya Film Festivals, que agrupa els principals festivals de cinema de Catalunya (més de 25), amb més de mig milió d’espectadors a Catalunya l’any 2015, i estableix uns vincles de col·laboració que garanteixen més coordinació entre els festivals.

• Per a l’organització d’un festival, quin creus que és l’element indispensable per a garantir un bon esdeveniment?

Personalment crec que una programació de qualitat, diversa i que connecti amb el públic. Sense el públic els festivals no existiríem!

Moltes gràcies Agustí per les teves respostes!